lørdag 25. juli 2009

En liten skolegutt skulle vi hatt her i huset idag...

Jeg sa til Julie idag tidlig at idag skulle vi ha listet oss stilt inn på rommet der Morten skulle hatt og sunget "Hurra for deg som fyller ditt år...." og så skulle vi ha pakket inn den nye fine skoleranselen han skulle ha fått med oss og ett penalhus som stod i stil med sekken. Jeg spurte Julie hva hun trodde skulle være på sekken, biler eller fotballer, hun svarte fotballer og hun sa hun kunne ha lært han å finte, det er jeg sikker på at hun hadde klart fint - å så vi savner han.

Idag stod vi opp og skulle inn og sette ned blomster på gravstedet, men da vi kom inn så hadde noen selvfølgelig stjelt de grønne plastvasene som står inne på graven hos han, det er jo bare så irriterende, skjønner meg ikke på folk, er det virkelig mulig å stjele fra andre sin grav, folk er frekke...

Men så kjørte vi hjem en tur og spiste deilig frokost, jeg, Leiv Arne og Julie, Silje var på overnatting så hun var ikke hjemme. Etter vi hadde spist så reiste vi på plantasjen for å kjøpe nye vaser,så gikk vi inn på graven igjen. Akuratt da i kom hjem fikk jeg en melding fra tante Kristin der det var et bilde av Jonas som kysset graven, som tekst over bildet stod det: "2bursdagsbarn", for han har også bursdag i dag 25.juli.
Hvert år så setter jeg inn dette diktet på Morten sin grav, jeg synes dette diktet sier så mye og hvordan det er å ha ett barn som har bursdag og som ikke er her sammen med oss. Men jeg har iallefall "feiret/markert" dagen hans hvert eneste år. Det har jo også blitt litt spesielt de siste årene pga Jonas som også har bursdag denne dagen. Men jeg sa til Kristin at jeg ønsket å bake en kake til selskapet idag og da lager jeg deilig marengskake med frukt på.

GRATULERER MED DAGEN LILLEGUTTEN MIN - DU VIL ALLTID HA EN SPESIELL PLASS I HJERTET MITT OG DET GÅR IKKE EN DAG UTEN AT JEG TENKER PÅ DEG! MAMMA ELSKER DEG OG JEG SAVNER DEG - DRØM SØTT MITT GULL.



6 kommentarer:

Mayas Verden sa...

Gratulerer med dagen i dag!

Utrolig trist og ord blir bare fattige!

Karianne sa...

Drømmeverden - kan jeg få komme inn på bloggen din?

Mayas Verden sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Mayas Verden sa...

Nå er bloggen åpen så da er du hjertelig velkmommen:)
Litt skremmende å gå fra en lukket til åpen blogg

Danielsmamma sa...

Falt noen tårer nå ja! Og for et nydelig dikt! Er innom gravstedet av og til og da pleier jeg å se innom Morten si grav også! Vi sees plutselig:) Klem Karina!

Mayas Verden sa...

Så koselig at du kom innom bloggen min Karianne:)

Ser at Karina og har funnet veien innom deg:)

Ha en super helg!