onsdag 3. september 2008

Kreta 17.-24. august 2008, Agios Nikolaos

Ja da var dagen her og jeg og min kjære mann skulle reise til syden alene uten å ha med oss barna. Vi har vært sammen nå i 19år og 7 av de årene har vi vært gift og jeg tror ikke vi har vært borte fra barna våres mer enn kanskje en weekend. Jeg har aldri vært så lenge borte fra jentene mine som en uke, men nå skulle det altså skje. Vi hadde bryllupsdag den 18. august så vi tok dette som en honeymoon siden vi ikke har vært på det heller.... men men årene går så alt for fort.
Vi koset oss skikkelig, vi hadde frokost på hotellet og dere som kjenner meg vet at det er bare det beste jeg vet. Men der ble jeg skuffet dere, det var egg i alle varianter som fløt i olje (æsj) og crossianter, nutella (sjokoladepålegg m/nøtter) og rista loff og noen rare varianter av syltetøy. Nei den frokosten var ikke noe å skryte av kan man si.... Men iallefall, vi stod jo alltid opp til frokost uansett hvordan den var, så gikk vi på stranda og solet oss, badet og leste bok. Jeg kjøpte meg ei bok på flyplassen som heter "En shopoholiker finner en søster", ha ha, den var litt morsom, en lettlest bok som jeg leste ut der nede og som Silje leser nå. Leiv Arne hadde med seg ei stor bok på nesten 1200 sider og så hadde han med seg 2 bøker til, optimist, tror han skal få lese hele tiden, jeg tror jeg leste flere sider enn han gjorde iallefall.
Etter vi var ferdige på stranda var det å gå opp igjen på rommet og legge seg for å sove litt, sov 2-3 timer og stod opp og klar for å gå ut på kvelden for å spise litt middag. Det var veldig god mat (utenom den ene dagen vi skulle prøve fisk, æsj, grilla sverdfisk var ikke noe godt), men servicen var så som så, de var sikkert så lei av turister så sent på sesongen at det lyste ut av enkelte av dem. Noe sene kvelder på discotek og diverse ble det ikke, nei da vi putla oss hjem tidlig nesten hver kveld, det er slitsomt å være på ferie uten unger ......
Men en uke går veldig veldig fort, men jeg synes det var nok med varme både morgen og kveld, 38 grader på dagen og 26-28 på kvelden så det var varmt nok, men allikavel helt greit. Deilig sjø å bade i iallefall.
Nå har jeg bare lagt ut noen bilder som dere kan kose dere med og skriv gjerne kommentarer - det er alltid kjekt....

Leiv Arne på Vigra flyplass

Leiv Arne utenfor hotellet dagen etter vi kom



Båtene inne i havna i sentrum, her var det mange restauranter


Her var ei øy som vi så fra hotellet - hvis dere ser den veien som går opp til et hus - kanskje det var her de spilte inn Mamma Mia???

Her er jeg etter at vi hadde badet, her står jeg på verandaen
Utsikt fra verandaen
Her sitter jeg og skal bestille frokost på en restaurant (det var dagen vi kom til Kreta for vi kom ikke til hotellet før klokka var 0430 og da gadd vi ikke sette på klokka for å få frokost på hotellet, så denne dagen ble det engelsk frokost med egg, bacon og bønner.



Noen bilder av oss på kvelden....

Så hadde de veldig deilig is der med masse deilig jordbær - nam nam
Så fikk jeg sitte i en hammock, dette hadde jeg ønsket meg lenge og dette var på selveste bryllupsdagen vår så det var jo helt perfekt for ho mor...


Utsikt da vi var og kjørte litt rundt på øya.
Det var en morning jeg våknet kl 06 og jeg tok meg en liten tur ut på verandaen og da fikk jeg dette synet av en cruisebåt som lå til kai så jeg måtte bare ta et bilde. Men når jeg våknet litt senere sånn i 9 tida så var ikke cruise skipet der noe mer, den var reist videre.
Langs veien står det sånne små hus for å minnes de som har blitt drept i bilulykke, inni er det ofte lys og bilder og diverse.

Og plutselig så var det et esel som stod helt alene oppe i sida langs veien.



Hotellet fra nedsiden ved stranda der vi badet.
Jeg soler meg, drikker øl og leser boka mi... det er så deilig

Leiv Arne har kjøpt seg ny klokke - han har jo ingen fra før så han trengte seg ei ny ei.....hm...
Og når vi leier bil så er det Leiv Arne som kjører....

Siste dagen på hotellet - nå er det like før bussen kommer.
Så må vi pakke litt...
Leiv Arne tok noen nærbilder av meg på stranda...hehe
Her var det vi badet, det var så deilig vann.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hadde slett ikke takka nei til en sydentur uten barn.. Hallo og leeenge siden sist. Såg hærlig ut med kosetur.. Jeg teller ned til julebord i haugesund uten barn i desember.. Første på leeenge.Det får bli vår 5års bryllupsdagsfeiring.. Ellers er jeg hjemme alene, men bare 5 dager igjen nå. Gleder meg til det. Men, bank i bordet, det går kjempebra. Takka være snille unger. Dvs Eva er en drøm, det er Ida også med sin obligatoriske trass.. Men stort sett går dagene som en lek.. Trøtt og sliten som ei spade om kvelden, men etter ei natt søvn er det påan igjen.. Vi får komme på besøk til dere når Dag kommer hjem, eller dere må komme hit.. Hadde vært koselig det. Nå står innkjørsel for tur. Skal ha asfalt. Så når Dag kommer hjem må det gruses og legges kantstein. Myye jobb, men gleder oss sinnsykt til å få rottereiret på stell. Vi får talast seinere. Ta vare på dere sjøl da. Hilsen Lisemor og jentene..

Stine sa...

Ser ut som dere hadde det aldeles fantastisk! :) Heldig dere er!
Vet du er på nattevakt nå, håper det er rolig! Sees i morgen tidlig!